Už je to 21 let, kdy Honda vypustila na svět bestiální CBR 1100 XX Blackbird, která jako první pokořila rychlost 300 km / h. Konkurence na sebe nenechala dlouho čekat a přišla v podobě Suzuki Hayabusa, která díky aerodynamickému designu dokázala vyvinout rychlost až 312 km / h. Od 90. let už uplynulo hodně času, ale 300 km / h zůstává pro motorky jakousi pomyslnou metou.

 

MTT Turbine Superbike Y2K

Tento neskutečný stroj má na svědomí výrobce turbín Marine Turbine Technologies. Se zápisem v Guinessově knize rekordů je to oficiálně nejrychlejší produkční bike a to díky motoru Rolls-Royce 250-C20 turbine. Disponuje výkonem 320 koní a tachometr se zastavuje až na hodnotě 365 km / h. Výroba začala v roce 2000, ale každý rok vznikne jen 5 kusů tohoto unikátu. Pokud by se ti 320 koní zdálo málo, na rok 2017 přichází limitovaná edice se 420 koňmi a maximálkou 420 km / h s příznačným označením MTT 420RR.

 

Kawasaki H2R

Kawasaki vždy kralovala jedné stopě a krásný příklad je nová H2 nebo H2R. Druhá jmenovaná nabízí 326 koňských sil a zde se hodí poznamenat, že stroje kategorie Moto GP je mají 260! H2R se schválí maximálkou 357 km / h. Neoficiální rekord je až 400 km / h. Možná jediným nedostatkem je fakt, že H2R nedisponuje silniční homologací. Verze H2 s 200 koňmi však tento problém nemá.

 

Suzuki GSX 1300R Hayabusa


Asi nejznámější z nejrychlejších. Hayabusa vznikla s jasným cílem stát se najrýchlješou motorkou na planetě, což se jí i svého času podařilo. První model dosahoval rychlosti 312 km / h a to měl výkon „jen“ 175 koní. Od ní je tato motorka stálicí v nabídce Suzuki, na které toho mnoho není potřeba měnit. Vylepšení jsou spíše estetické.

 

MV Agusta F4-R 312

Tato Italka patří mezi kousky, které ti způsobí husí kůži. Maximálka se pohybuje na 312 km / h. Malá továrna ve Varese, kde se velká pozornost obrací na ruční práci, si dává za cíl vyrábět krásné stroje, které svým vlastníkem padnou jako šité na míru. Verze R312 vychází s osvědčené klasiky F4 1000, má však vyšší výkon díky jiné hlavě motoru a titanovým ventilem.

 

Ducati 1199 R Panigale

S cenou někde kolem 30 tisíc eur není Ducati pro každého, což je ale díky původní myšlence výrobce logické. Tento stroj je navržen na okruhové závodění. Šarmantní Italka má 195 koňských sil při váze 188 kg, čili poměr výkon-váha je pod 1: 1. Parádní hodnoty mají na svědomí brutální zrychlení a ručička tachometru se zastavuje na 310 km / h.

 

BMW HP4


193 koní na 199 kilogramů. HP4 je vylepšenou verzí klasické S1000RR. Karbon kam se podíváš, výfukový systém Akrapovič a elektronikou nadupaný motocykl. BMW HP4 se díky špičkovým komponentům a relativně lehké váze dokáže hýbat v rychlostech nad 315 km / h.

 

MV Agusta F4 1000 RR

Od svého vzniku byla F4 velkou ikonou v motocyklovém světě, čemuž napomohl i mistrovský designér Massimo Tamburini. F4 RR je moderní reinkarnací z továrny ve Varese a díky 183 koním dokáže jezdit až 308 km / h. Italský design, respekt budící výkon a moderní technologie. To je F4 1000 RR.

ZANECHTE KOMENTÁŘ

Please enter your comment!
Please enter your name here